Тест Як ваша дитина сприймає навколишній світ?
1. Чим найбільше любить займатися ваша дитина?
а) дивитися телевізор, розглядати малюнки;
б) слухати пісні, співати, вгадувати мелодії;
в) робити щось самій, торкатися руками, придумувати забавлянки, жарти.
2. Як ваша дитина встановлює контакт з іншими дітьми?
а)важко, друзів майже немає;
б) без проблем вступає в контакт з дітьми та дорослими, доброзичлива до всіх;
в) любить фати з товаришами, організатор спільних ігор.
3. Як поводиться, коли приходять гості?
а) соромиться, поводиться тихо, мало розмовляє;
б) із задоволенням розповідає про свої справи;
в) не стримує своїх емоцій при незнайомих і дорослих людях, неспокійна, не вислуховує їх до кінця.
4. Як грається із товаришами?
а) не любить галасливі ігри, не бере на себе головні ролі, пасивна;
б) спокійно спостерігає за дітьми, виконує ролі, добре наслідує;
в) любить керувати грою, часто міняє задум, нетерпляча.
5. Як переживає невдачу?
а) зосереджується на собі, відокремлюється від інших;
б) спокійно, намагається повторити дії;
в) бурхливо, емоційно, плаче.
6. Як висловлює прохання?
а) мовчки дивиться, просить очима;
б) багато говорить, доводить, аргументує;
в) торкається, ластиться, змінює тон голосу.
7. Що робить з найбільшим інтересом?
а)любить конструкторні, комп'ютерні ігри;
б) малює, щось робить руками;
в) слухає музику, говорить.
8. Що розповідає про школу?
а) мало розповідає про свої враження;
б)розповідає про друзів, усе, що почув у вчителя;
в) розповідає про те, що робили.
9. Як засинає?
а) швидко і спокійно;
б) потребує спілкування, капризує;
в) неспокійно спить, довго крутиться перед сном.
10. Який подарунок бажає найбільше?
а) комп'ютер;
б) музичний центр;
в) домашню тварину.
11. Чи любить малювати?
а) більше любить розглядати картинки;
б) ні;
в)малює постійно, багато малюнків узошитах.
12. Чи допомагає вдома по господарству, що найбільше любить робити?
а) допомагає прибирати на книжкових полицях розкладає речі на місця;
б) не любить допомагати, з бажанням пилососить.
в) любить спільні домашні справи, але не доводить їх до кінця.
13. Як швидко змінює настрій і з яких причин?
а) під час виникнення конфлікту переживає все в собі, назовні не показує;
б) може легко образитися на будь-яке підвищення голосу;
в) швидко змінюється, якщо починається якась спільна робота в сім'ї.
14. Які ідеї і фантазії приходять найчастіше на думку?
а)щось змінити в навколишній обстановці, нові одяг, речі;
б) придумує слова, примовки, легко відгадує загадки;
в) поїхати на екскурсію, піти в цирк, щось робити.
Обробка результатів.
За кожну відповідь «а» — 1 бал «б» — 2 бали «в» — 3 бали.
14—20 балів — дитина сприймає образно-зорову інформацію;
20—28 — дитина сприймає уявно-слухову інформацію;
28—42 — дитина сприймає емоційно-чуттєву інформацію.
Поради батькам учнів п’ятого класу
- дізнайтеся якомога більше про труднощі у навчанні. Чим більше ви знаєте, тим краще зможете допомогти собі та вашій дитині. Дізнайтеся про організації, які надають допомогу.
- Хваліть вашу дитину, коли вона щось виконує добре. Діти з труднощами у навчанні часто дуже добре виконують щось інше, крім навчальних завдань. Поспостерігайте, що ваша дитина робить із задоволенням, наприклад, танцює, грає у футбол або працює з комп'ютером. Надайте вашій дитині більше можливостей розвивати свої сильні сторони і таланти.
- Дізнайтеся, як ваша дитина краще засвоює матеріал. Чи вона краще виконує практичні завдання, спостерігає або слухає? Допоможіть дитині навчатися, використовуючи свої сильні сторони.
- Дозвольте вашій дитині виконувати певну роботу по господарству. Це може додати їй впевненості у собі та дасть змогу відпрацювати певні навички. Інструкції мають бути дуже простими, розподіліть завдання на маленькі кроки, похваліть зусилля вашої дитини.
- Зробіть виконання домашнього завдання пріоритетом. Дізнайтеся більше про те, як допомогти вашій дитині виконувати домашні завдання.
- Зверніть увагу на стан розумового розвитку вашої дитини. Будьте відвертими з консультантами, які можуть допомогти вашій дитині подолати розчарування, почуватися краще та дізнатися більше про соціальні навички.
- Розмовляйте з іншими батьками, діти яких відчувають труднощі у навчанні. Батьки можуть надати вам практичні поради та емоційну підтримку.
- Познайомтеся з персоналом школи та допоможіть у розробці навчального плану, щоб найповніше задовольнити потреби вашої дитини. Заплануйте пристосування, потрібні для вашої дитини та пам'ятайте про допоміжні технології.
- Налагодьте добрі стосунки з вчителями вашої дитини. Постійно спілкуйтеся, обмінюйтеся інформацією про успіхи вашої дитини вдома та у школі.
Пам’ятка для батьків, щодо запобігання проявів насильства
Запобігання дитячої агресивності
1. Намагайтеся зберегти у своїй родині атмосферу відкритості й довіри.
2. Не давайте своїй дитині нереальних обіцянок, не сповнюйте її душу нездійсненними надіями.
3. Не ставте своїй дитині жодних умов.
4. Будьте тактовні в прояві заходів впливу на дитину.
5. Не карайте свою дитину за те, що дозволяєте собі.
6. Не змінюйте своїх вимог щодо дитини на догоду будь – кому.
7. Не шантажуйте дитину своїми стосунками одне з одним.
8. Не бійтеся поділитися з дитиною своїми почуттями та слабостями.
9. Не ставте взаємини із власною дитиною в залежність від її навчальних успіхів.
10. Пам’ятайте, що дитина – це втілена можливість! Скористайтеся нею так, щоб вона була реалізована повною мірою!
Агресивність дитини проявляється, якщо батьки:
- б’ють дитину,
- знущаються з неї,
- злісно жартують над дитиною,
- змушують дитину відчувати незаслужений сором,
- свідомо брешуть,
- п’ють чи влаштовують дебош,
- виховують дитину подвійною мораллю,
- невимогливі та неавторитетні для своєї дитини,
- не вміють любити своїх дітей порівну,
- не довіряють дитині,
- налаштовують дітей одне проти одного,
- не спілкуються зі своєю дитиною.
- забороняють заходити до їхнього будинку друзям дитини,
- дріб’язково опікуються й турбуються через дитину,
- живуть власним життям, в якому немає місця їхній дитини,
- дають зрозуміти дитині, що її не люблять,
Для подолання дитячої агресії у своєму педагогічному арсеналі батьки повинні мати:
- увагу, співчуття, співпереживання,
- терпіння, вимогливість, чесність, відвертість, розуміння,
- почуття гумору, відповідальність, тактовність, відкритість,
- обов’язковість, доброту, пестощі, турботу, довіру,
- щирість, дружелюбність, умінні дивуватися,
- надію, любов.
Коментарi